Verhuur

De Grote Kerk is een monument met een rijke geschiedenis en uitstraling, dominant gelegen in de oudste stad van Holland aan een knooppunt van rivieren. Door velen genoemd ‘De Huiskamer van Dordrecht’.

Buiten het gebruik ten behoeve van kerkdiensten, is de Grote Kerk zeer geliefd bij o.a. culturele en maatschappelijke organisaties.

De omvang en diversiteit van het gebouw maakt het mogelijk zowel kleine als grootschalige evenementen te organiseren en kan hiervoor worden gehuurd.

De kerk is onder te verdelen in de volgende ruimtes:

• Schip met 850 zitplaatsen en Kamorgel
  • Mariakoor met 250 zitplaatsen en Bachorgel
  • Hoogkoor met 200 zitplaatsen
  • Vergaderzaal met 50 zitplaatsen

De Grote Kerk is zeer geschikt en leent zich uitstekend voor gezelschappen en bijeenkomsten van 50 tot 850 personen zoals:

Uitbreiding is mogelijk naar het Hoogkoor tot maximaal 1500 zitplaatsen.

Catering

Deels verzorgen wij de catering zelf, naast de nauwe samenwerking die we hebben met diverse cateringbedrijven in Dordrecht.

Parkeren

Parkeren kan in de directe omgeving van de kerk in de parkeergarage Spuihaven of Varkenmarkt. Gratis parkeren kan op de Weeskinderendijk, met een loopafstand van 10 minuten naar de kerk.

Contact

Huren van de Grote Kerk is maatwerk, er is veel mogelijk, wij spelen dan ook graag in op uw persoonlijke wensen. Heeft u interesse, informeer gerust naar de mogelijkheden en huurtarieven!

Vul het aanvraagformulier in of neem contact op met:

Kerkrentmeester T. Bok.
E-mail: a.p.bok@grotekerk-dordrecht.nl